szerda, szeptember 23, 2009

2. nap az oviban és az Autómentes Nap

Réka éjjel rosszul aludt, kedden reggel torokfájással ébredt. A meleg reggeli tea után már kutya baja volt, de aggódtam, mert tegnap reggel meg hőemelkedése volt egy picike. Mondjuk még mindig taknyos, valószínűleg a száján vette éjszaka a levegőt, ezért lehetett érzékeny a torka. Legalábbis a nap további részében már szóba se került ez a dolog.
Ma kisGergő nem ment bölcsibe, így 8-ra hármasban vonultunk az oviba. Réka az elköszönés után vissza se nézett megint, vonult játszani. KisGergő is ment volna befelé, de mi mentünk tovább a dolgunkra. Befizettük Réka szeptemberi ebédjét, aztán elidőztünk a játszótéren. Jó kis reggeli program volt, jól esett a reggeli hűvös levegőn mászkálni.
Kicsi fiúnak még mindig fáj egy kicsit a pisilés, de hát nem csodálkozom rajta. Mikor tisztába akartam tenni, láttam, hogy éppen tartja vissza a pisit, éppen csöpörög neki, így visszaadtam rá a pelust és kiszívtam az orrát. (Még mindig nagyon trugyis szegénykém. Jól is jön most ez a kényszerpihenő a bölcsiből már csak emiatt is.) Az orrszívást nagyon utálja, üvöltött is rendesen. Na de ezzel egyidejűleg nem csak az ordítást sikerült tisza erőből kipréselnie magából, hanem a pisit is. Az ölemben ült, éreztem, hogy melegszik a pelus. Hát, jól telerakta! Nem tudom mióta tartogathatta, mert mindig volt a pelusba valamennyi cucc. Több nem is fért volna bele, így rákészültem a kukitisztításra. Hát, nagyon utáltam, de ő még jobban. De legalább szép a seb, bekentem kenőccsel is. Aztán ölbe vettem, és 2 perc múlva 10-kor már álomba is szenderült. Mivel addig miatta nem tudtam otthon semmit csinálni, annyira kis nyűgös volt, így belevetettem magam a munkába. Takarítottam, mosogattam, megfőztem az ebédet. Fél 12-re mentünk Rékuért, Gergőkét ébreszteni kellett, mert durmolt volna még tovább is. De nem volt gond, mikor mondtam, hogy megyünk Rékáért az oviba, pattant mint egy gumilabda, már vette is a cipőjét. Kicsi Réka ma már sírdogált kint az udvaron, nagyon várta, hogy menjek érte. De különösebb gond ma sem volt vele.
Ebéd után elaludtam, a kicsik meg hagytak. 3-ra mentünk a gyerekdokihoz, aki nagyon meg volt elégedve a fiam kuksijával, azt mondta, gyönyörűen megcsinálták. Ők is bekenték neki, volt ordítás, de csak amíg a művelet tartott. Megkaptuk az igazolást a bölcsibe, pénteken már mehet is.
Aztán elvonultunk a főtérre: ma van az AUTÓMENTES NAP csomó játékkal, programmal. Réka majd' kiugrott a bőréből, imádja az ilyesmit.
Először is kirakott 2 kirakót- ezért egy nyakbaakasztós kulcs és mobiltartót választott-, aztán bekötött szemmel kiválogatta az egyforma műanyag figurákat, ezért egy csokis müzliszeletet kapott.

Íme a lány a nyereményeivel:

Kicsi fiú is kirakott egy kirakót kis segítséggel, így ő is betermelhetett egy csokis müzlit.

Aztán kipróbáltak egy csomó mindent:



Viaszgyurmáztak is. Réka egy kicsit mérges volt, amikor észrevette, hogy az 1 nagy szemű lepkéjéből 2 szemű lepkét csináltam.


A karikadobálásnál azért volt mérges, mert kisGergő mindig lelopkodta a rúdról a már rádobált karikákat.

Volt biciklis felvonulás is, nagyon sokan voltak. A főtértől indult a menet, aztán oda is érkeztek vissza. Gergő éppen akkor jött hazafelé, álldogált is egy darabig az útlezárás miatt, ő nem tartotta annyira jópofának akkor ezt a dolgot. Mikor megérkezett a több száz bicajos, a műsorvezető 3-ig számolt, és akkor mindenki felemelte a bringáját. Nagyon jól nézett ki, de a kép ezt sajnos nem adja vissza.

Aztán a nap csúcspontja képpen fagyiztunk egyet, Gergőke is nagyon ügyesen ette. Mikor már megvettem a fagyikat, akkor jutott eszembe Réka reggeli torokfájása. De mivel reggel óta nem mondogatta, el is feledkeztem róla. Nagyon felelőtlen anya vagyok?
Szóval ez a nap nagyon jól sikerült. És még az idő is szuper volt!

Nincsenek megjegyzések: