kedd, május 19, 2009

Vihar

Reggel fél 6-kor arra ébredtem, hogy Réka engem szólongat. Mikor magamhoz tértem, rájöttem miért: iszonyúan villámlott és dörgött az ég, kezdett viharos szél fújni. Becsuktam minden ablakot gyorsan- ugyanis napok óta nyitott ablaknál alszunk-, aztán behoztam az éjjelre kint hagyott szárítót és a kimosott, száradásra váró kiscipőket. Alighogy mindennel végeztem, leszakadt az ég. Olyan sötét lett, hogy fantasztikus. Villanyt kellett gyújtani, hogy lássak valamit. Gergő negyed 7-kor indult melózni, és a kaputelefonon még felszólt, hogy menjek már le becsukni a kaput, mert akkora víz áll a ház előtt, hogy nem bír kiszállni a kocsiból, hogy ő becsukja. Hát nem semmi látvány tárult a szemem elé, mikor leértem. Mondjuk láttam már ilyet, évente kb. 2x esik annyi eső egyszerre, hogy a csatornarendszer egyszerűen nem bírja elnyelni a vizet és megreked az utcánkban, de mindig ledöbbenek rajta.
Réka ügyes nagylány, nem fél már a nagy dörrenésektől, kisGergő meg átaludta a nagyját. Egész reggel és még amíg az eső tartott kint dekkoltak az erkélyajtóban, és figyelték az autókat, bicikliseket, ahogy kínlódnak a vízben. Volt amelyik le is robbant, valószínűleg a víz bekerült a motorba, vagy valami ilyesmi. Muris volt, ahogy az öltönyös emberek térdig feltűrt öltönynadrágban, zoknijukkal és cipőikkel a kezükben gázoltak a vízben. Egy kis szünet után jég is esett. Elképesztő volt az egész. Teljesen felbolydult az utca, későn nyitottak ki a boltok, az emberek az utca egyik oldaláról kiabáltak át a másikra, hogy hol van esetleg olyan hely, ahol viszonylag sekély a víz, át lehet lavírozni a másik oldalra. A legtöbb lakás ablakában, erkélyén fényképező embereket lehetett látni, többek között engem is:D
Reggel át akartam szaladni szembe a kisboltba, hát nem sikerült. Bokáig süllyedtem volna, még a kapun belülre is befolyt a víz, a postaládákhoz is rizikós lett volna elmenni. A szomszéd sráccal épp összefutottam, amikor csináltam lent a képet, mezítláb slattyogott szegény. Azt mondta, a Petőfi Sándor utcán valami iszapos helyre sikerült keverednie, elkezdett süllyedni, odalett a papucsa amiben volt, kénytelen volt belőle kilépni. Azt mondta, állnak a buszok mindenfelé, teljesen megbénult a közlekedés. Internet sem volt. Totál káosz.
9-re már elállt az eső, a víz nagyja lefolyt, most meg 11 óra, tűz a nap, FELSZÁRADT! minden, semmi nyoma a pár órával ezelőtti eseményeknek. Hihetetlen....

Van, aki még mozgásban van:

Volt, aki lerobbant:

Kapualj, szemben a kisbolt:

Eső után áll a víz:

2 megjegyzés:

Gizi írta...

Szia Bogcsika!

Jó volt újra olvasni a soraidat. Legyen szép napotok, és élvezzétek a jóidőt. Ilyen esőt pedig látni se szeretnék. Gyerekeket puszilom.

Névtelen írta...

Szia Bogi!
Ne lepődj meg, ez az utcátok nevezetessége. Minden nagyobb felhőszakadás után tengeralattjáró kell a közlekedéshez. ;)
Kriszta