szerda, május 06, 2009

Bölcsi

Hajnalban fejfájással keltem Rékához, és bár vettem be gyógyszert, fejfájással ébredtem reggel is. Alig bírtam felkelni, vonszoltam magam, nagyon rossz volt. A délelőttöt arra szántam, hogy aláíratom a bölcsis papírt a főnökömmel és utána le is adom. Telefonáltam is, és Jutka azt mondta, csak 10-ig van bent, mert betegek a gyerekei. 9 óra volt, úgyhogy iszonyúan csipkedtük magunkat, és robogtunk a munkahelyemre. Mindez lüktető fejjel baromi szenvedés volt nekem. 3/4 10-re oda is értünk, de Jutka már nem volt ott. Így ott hagytam a papírt, hogy majd ha aláírja, érte megyek. Egy kicsit csalódott voltam, mert már le akartam ma tudni a bölcsis jelentkezést, és akkor a sarkon összefutottam Ica nénivel! Nagyon megörültem! Kérdeztem tőle, bemegy-e a patikába, és felvázoltam neki, miért is kérdezem. Nekem végülis mindegy, hogy ő vagy a lánya biggyeszti a papíromra a nevét... Úgyhogy a végén mégis sikerrel jártam, rohantunk is a bölcsibe. KisGergő a Főtértől már cipeltette magát, ebből az következik, a motorját is cipelnem kellett. Aztán Réka is kitalálta, hogy elfáradt a lába a motorozástól... Úgyhogy ma megint elmaradt a bevásárlás. Egyenesen a bölcsibe mentünk, leadtuk a papírt, felírták, mikor akarom kezdeni a beszoktatást. Júni 15-i héten be kell menni, akkor megmondják, felvették-e a gyereket és hogyan tovább. Nem áll módjukban bármit is kipostázni mindenkinek...
Otthon bezuhantam az ágyba, még jó, hogy tegnap megfőztem. Ma nem sokmindenre voltam képes. 4-5 óra felé kezdtem magamhoz térni, gyorsan elmosogattam, mostam-teregettem, és felavattam a muffin-sütőformát. Kriszta receptjét csináltam meg: isteni finom, omlós, puha lett! El is fogytak a hozzávalók, úgyhogy holnap már tutira be kell vásárolnom, lassan minden elfogy. Vacsora után a gyerekek is kaptak, Réka agyon dícsérte. Kiszúrta, hogy az alja nem égett meg, meg lehet enni:)


Át kell ültetnem a cserepes rózsámat, amit Gergőtől kaptam. 1 hete ugyanolyan állapotban van az összes bimbó, nem nyílt ki egyik sem jobban, szép lassan kezd kókadni. Pedig annyi rengeteg bimbó van rajta! Nagyon örülnék, ha sikerülne megmentenem!
KisGergő próbálja bővíteni a szókincsét: a pókra azt mondja: PÓ, a buszra: BU, a bogárra: BO. Elég halovány kísérletek, ugyanis ezeket már hetek óta mondogatja, de tovább nem jut. Eddigi szavai: ANYA, APA, NEM, AUTÓ.
Itt éppen telefonál az apjával. Pontosabban még csak hallgatja őt...

:
:
:
Na, 11-re be is fejeztem a rózsák szét- és átültetését. A földem is elfogyott, azt is kell venni.... Remélem túlélik, nagyon meglocsoltam szegényeket. Nem vettem figyelembe, hogy a föld, amibe ültettem őket, viszonylag nedves volt.




3 megjegyzés:

jociandi írta...

Ez olajos muffinnak látszik, de az nem az igazi ebben a fajtában szerintem, maradjon inkább tepsis sütinek, úgy finomabb. Itt a tuti muffin recept.

Hozzávalók 12 darabhoz:
- 10 dkg vaj vagy margarin
- 8 dkg cukor
- 1 zacskó vaníliás cukor
- csipetnyi só
- 2 tojás
- 15 dkg liszt
- 1 csapott tk sütőpor

Összekevered a vajat a cukorral, vaníliás cukorral, sóval és krémesre kevered. Egyenként beledolgozod a tojásokat. Egy külön tálban összekevered a lisztet a sütőporral, majd a nedves hozzávalókkal összedolgozod. 200 fokon 16-18 percig sütöd.

Ez az alaprecept. Ehhez aztán adhatsz kakaóport, csokit, reszelt citromhéjat, gyümölcsöt, akármit, mindig finom lesz.

Nagyon egyszerű cukormázt készíteni a tetejére. 25 dkg porcukorba elkezdesz teáskanalanként vizet adni. De mindig csak egyet! Rögtön utána kezdd el keverni, meglátod, hirtelen fog besűrűsödni (tulajdonképpen ez egy túltelített cukoroldat.) Színezheted, ízesítheted, de a víz mennyiségéből vond le mondjuk a citromlevét (vagy csináld csak azzal). Amikor kihűltek a muffinok, akkor készítsd el a cukormázt, így nem fog megszáradni és rögtön öntheted a kihűlt sütikre. Kb. 20 perc alatt meg is köt teljesen.

Ha meg cupcake-t akarsz csinálni belőlük cukormáz nélkül, keverj össze egy kocka szobahőmérsékletű vajat ugyanannyi krémsajttal, tegyél bele sok porcukrot, ízesítsd (szerintem a kakaós a legjobb) és/vagy színezd, és máris púpozhatod a tetejükre.

bogica írta...

Hú Andi, te már nagyon profi lehetsz, ha már a képről látod, hogy ez olajos!!! Mert tényleg az:-)
Köszi a receptet és az ötleteket, ki fogom próbálni!!!!

Névtelen írta...

Szia Bogi!
Örülök, hogy ízlett a muffin.
Kriszta