vasárnap, május 03, 2009

Lassan kezd minden kipurcanni

Kávéfőző
Pár napja főztem egy kis kávét. 4 adagnyi vízzel csak 2 adagnyi kávé folyt ki. Ez is fél órába telt. Következő nap a szintén 4 adagnyi vízzel csak pár csepp kávé jött le. Aztán Gergő a gőzölőre kapcsolta, és fél órán keresztül jött a csövön a gőz. Így távozott a 4 adagnyi vizem... Még jó, hogy fel nem robbant a kávéfőző! Na, nekiestem vízkőtleníteni ecetes vízzel. Ma már ott tartottam, hogy szép rendesen lejött a normál mennyiségű kávé. Viszont olyan borzasztó fura nekem a hangja közben, hogy nagyon. Lehet, hogy új korában is ilyen volt, csak 2 év távlatában már nem emlékszem rá? Fura, de valahogy sosem jutott eszembe a kávéfőzőt vízkőtleníteni. A vízforralót rendszeresen tisztítom, de a kávéfőző eszembe se jutott sose. Micsoda háziasszony vagyok én? Vajon Gergő megtart ezek után is???

Mosógép
Ma kimostam egy nagy adag ruhát. Szépen kiteregettem. Feltűnt, hogy nincs annyira finom illata, mint szokott lenni, de nem foglalkoztam vele. Szépen bekészítettem a következő adagot. És akkor teljesen véletlenül észrevettem, hogy a mosópor ugyanúgy ott volt szárazon a kis tartójában, ahogy beleöntöttem a mosás elején. Csak néztem bután, aztán kiokoskodtuk, hogy nyilván eltömődött egy luk, amin keresztül jönne a víz, hogy kimossa a fakkból a mosóport. Oké, megbuheráltam 1-2 lukat. Remélem így már jó lesz. De ez már csak holnap fog kiderülni. Csak később tudatosult, hogy akkor valójában nem is lettek rendesen kimosva a ruhák. Csak forró vízzel és öblítővel találkoztak. Most mossam újra az egészet????

Lefolyó
Már 1-2 hete kuruttyol a lefolyó a mosogatónál, amikor lehúzzuk a WC-t. Szerintem megint kezd eldugulni. Eddig 3 egymást követő évben kellett szerelőt hívni emiatt július- augusztus környékén. Úgyhogy most ezt kicsit korainak tartom. Az elején még elég volt egy vízvezeték szerelő, de legutóbb már a duguláselhárítókat kellett hívni, annyira durva volt a helyzet. Megpróbálom megoldani a dolgot, holnap előbányászom a lefolyótisztítót...

Csillárok
Mikor ide költöztünk, nem hívtunk villanyszerelőt, Gergő szépen megcsinálta a világítást, bekötötte a csillárokat is. Na akkor lehetett valami gubanc, mert azóta- most már egyre gyakrabban- kiégnek bizonyos villanykörték. Mindig ugyanazon a helyen, úgyhogy ott lehet valami bibi, biztos nem a körtével van a gond. Már nem is csavarok a kiégettek helyére újat, mert pár nap múlva úgyis vége lesz. Így most vaksiskodunk egy kicsit- holnap azért csak kicserélem a kiégetteket, ha van pótlás-, ugyanis a szobában a csillár 3 ágából csak 1 üzemel most. A nappaliban 5-ből 3 az arány. Tud valaki egy jó kis villanyszerelőt Kecskeméten?

Fürdőszobaajató
Ez pedig le van ereszkedve vagy mi. Épp' hogy kinyitom valamennyire, megakad. Már annyiszor lefejeltem, mert siettem volna, és gyorsan nyitottam az ajtót, azzal a lendülettel már léptem is, de mivel megakadt, szépen találkoztam vele. Már nagyon idegesít!!!!

Erkélyajtó
Hasonló a helyzet itt is. Megdönteni meglehet, de ha kinyitom, visszacsukni már az életbe nem tudom sohase! Egyszer már lefaragták az alját és állítottak rajta valamit, de nem sokáig volt jó. Sőt, amikor mostanában tettem fel az új függönyöket, azt láttam, hogy baromi nagy rés van a tetejénél: nem zár rendesen. Na, legalább most már tudom, hogy ezért van mindig sokkal hidegebb a gyerekszobában, mint nálunk!!

Úristen, ennyi panaszkodást! Lőjön le valaki! (Na ne szó szerint...)

2 megjegyzés:

Kriszta M írta...

a baj nem jár egyedül...
de remélem most már csupa pozitív dolog jön nálatok! :)
és mi is örülünk, hogy visszatértél a blogozók világába. :)

Gizi írta...

Lelőni NEM fogunk, és Gergő is biztosan továbbra is igényt tart rád. Vannak ilyen napok, de jó hogy leírtad őket, én hol sajnáltalak, hol pedig jót mosolyogtam itt magamban.
Puszi a gyerkőcöknek!!