hétfő, augusztus 17, 2009

1. nap a bölcsiben

Egy kicsit muris, de nagy izgalommal vártam a mai napot. Már napok óta össze van készítve pici fiú kis csomagja- ami igazából jó nagy-, de még így is van, amiről megfeledkeztem. De szerencsére semmivel nem vagyok elkésve. Tegnap este megírtam kisGergő jellemzését is, megvan az összes orvosi papír meg igazolás, kitöltöttem az összes nyomtatványt.
9-re kellett mennünk. Kicsi fiú csiga tempójával is csak 5 perc az út. Természetesen eltévedtem a bölcsi épületében, annak ellenére is, hogy eligazítottak. Eléggé béna anyja van a gyerekemnek, de hát ez van:) A lényeg, hogy eljutottunk a csoportszobáig. Leadtam a papírokat, megkaptuk a szekrényünket, és kiválasztottam a gyerek jelét: egy kis szekeret. (Ennek az 1-nek van kereke) Rögtön vonultunk ki az udvarra, az egész bölcsőde ott volt. Szuper volt az idő, nagyon imádtam! KisGergő először is jó alaposan szemügyre vett mindent és mindenkit a lépcső tetejéről. Mindezt 1 szó és minden rácsodálkozás nélkül. Ez több, mint 5 percig tartott. Akkor már noszogattam, hogy tegyen meg már legalább 1 lépést, nagy nehezen meg is mozdult. Volt ott egy rakás kismotor, azt hittem, nagyobb lelkesedéssel fogja rávetni magát valamelyikre, de eléggé lassan reagált mindenre. Nem volt megszeppenve vagy megijedve, egyszerűen csak lelassult. És akkor elkezdett motorozni. Kb. 10 perc alatt tette meg a homokozó körüli kört. Na ezt már nem bírtam kivárni, hiába noszogattam, mutogattam neki érdekes dolgokat, mintha a falnak beszéltem volna. Le is ültem a padra a gondozónő mellé, onnan figyeltem. Aztán csatlakozott egy másik anyuka is, akinek a kisfia szintén ma van először bölcsiben, és pici fiű bölcsis társa lesz. Így hármasban beszélgettünk, nézegettük a gyerekeket. A gondozónő és az anyuka elég gyakran felpattant a padról, és rohant egy gyerek után, nekem semmi dolgom nem volt:) Kisgergő csak motorozott, egyre bátrabban. A sokadik kört már sikerült 2 perc alatt megtennie:) Állandóan megállt és figyelt, alaposan felmérte a terepet. Mikor megunta a motorozást, fel akart ülni mellém a padra. Akkor szépen besétáltunk a homokozóba, ahol egy rakás homokozójáték volt. Ő csak állt, és nézte a többieket, nem mozdult. Amikor elérámoltam egy vödröt, egy szitát és egy lapátot, akkor kegyeskedett végre leülni, és megkezdte a 20 perces kis homokozását. Lapátolta a homokot derekasan, és lapátolt, csak lapátolt, csak lapátolt.... Mikor ezt is megunta, visszatért a kismotorhoz. Ekkor már bátrabb volt, majdnem a homokozóba is belemotorozott!!! Kis drágám olyan jól elvolt magában, mint a befőtt. Nem volt hajlandó közösködni senkivel, mint ahogy itthon is szokta az udvaron. Mondtam is a gondozónőnek, ő egy kis "magányos farkas" típus. Nem hazudtolta meg önmagát, nagyjából erre számítottam. Viszont mikor eltelt 1 óra,- ma csak 1 óra hosszát maradtunk-, nem akart hazajönni. Ez mondjuk jó jel:)
A gondozónővel és az anyukával- akit történetesen Boginak hívnak:)-, sokat beszélgettünk, sokmindent megtárgyaltunk. Leadtam a dolgokat, amiket vinni kellett, berámoltam a szekrénykébe, és immár a másik anyukával egyetemben ismételten sikerült eltévednem:) Tiszta labirintus az az épület, ez az egyetlen mentségem.
A bölcsiből egyből egy cipőboltba mentünk, mert benti cipőt például elfelejtettem beszerezni a kicsinek. De aztán ez is meglett. Derekasan trappolt mellettem, nem kéredzkedett fel 1x sem, nagyon ügyi volt! Alig értünk haza, nekiálltunk ebédelni. Még csak fél 12 volt és csak a levesnél tartottunk, de a kis drágám már ki is dőlt, beleborult a tányérjába. Ha a bölcsiben is így csinálja, nem lesz gond az alvással, ott éppen fél 12-től van alvásidő.
Réka anyósomnál nyaral a beszoktatás miatt, kicsi fiúval egyedül semmi gondom nincs. Nem igényli, hogy játsszak vele, nem érdekli a meseolvasás sem. Csak a kisautók. Mindig koslat utánam, és ahol éppen teszek-veszek, tologatja a kisautóit, és ezt borzasztóan élvezi:) Én is, mert így egy csomó mindenre volt időm, többek között varrtam Rékunak egy lepedőt, meg varrógéppel mindenféle javítgatnivalót végeztem.
Szuper volt ez a nap, remélem hasonló lesz a holnapi is:)

2 megjegyzés:

Gizi írta...

SZIA BOGCSIKA!!!!!!

De jó hogy írtál, már nagyon hiányoztál. Látom jól telt az első nap a bölcsődében, és biztosan a többi is ilyen lesz. Hogy vagytok, minden rendben van nálatok, jól kinyaraltátok magatokat?
Puszillak benneteket!!

bogica írta...

Szia Gizikém!
Aranyos vagy, minden a legnagyobb rendben. Nyaralás megvolt, még bírtuk volna tovább is:) Majd szerintem így utólag úgyis megemlékezek majd minden elmaradt dologról.
Puszi neked is!